Răspuns către troll

18 Aprilie 2011 at 10:50 PM (Uncategorized) (, , , , )

Adi, referitor la postarea mea: Ateismul îmi oferă libertate.
Ateismul îmi ofera satifacţia
Ateismul nu îmi oferă nimic. -> Oboseala de a scrie noaptea :)

Ştiu că Adi este un troll care nu merită atenţie, dar ideile prezentate în articolul meu par contradictorii. Pentru cine nu înţelege:

Ateismul în sine nu îmi oferă nimic. În schimb, odată ce am fost îndoctrinat, ateismul îmi oferă libertate. În comparaţie cu ceilalţi credincioşi şi chiar în comparaţie cu mine-credinciosul, ateismul îmi oferă satisfacţia de a fi bun prin natura mea, nu pentru că mă tem de ceva, sau aştept ceva în schimb.
Ateismul în sine nu îmi oferă nimic pentru că eu nu am aşteptări de la el. Nu sper să ajung într-un univers alternativ după moarte devenind ateu, sau să câşting la loto sau să ştiu la examen sau să mă vindec doar pentru că am devenit ateu.

Ateismul nu îmi cere nimic. Nu are o carte sfântă şi nimeni nu poate pretinde să fac un lucru în numele ateismului, pentru că aşa scrie acolo. Dacă fac un lucru bun în mod conştient îl fac din umanitate, iar dacă greşesc, probabil fac asta din prostie.

Ateismul este precum cheia unei temniţe. Pentru un om liber nu are nicio valoare, pentru un captiv înseamnă enorm. Ei trăiesc pe aceiaşi planetă, dar posibilităţile lor de a cunoaşte lumea diferă.

Asta nu înseamnă că ateismul îmi oferă altceva în afară de libertatea în faţa religiei. El nu spune nimic despre mine în afară de faptul că nu sunt convins de religie, aşa cum nici gusturile mele muzicale nu spun nimic despre valoarea mea ca om. Ele pot reflecta o afinitate pentru un gen, o anumită educaţie, o vastă cultură, sau dimpotrivă, dar asta nu mă face un bun elev, un bun muncitor, un bun lider, sau un bun muzician.

Să nu uităm că fiecare răspuns ridică o nouă întrebare. Că lumea este o uriaşă matrioska. Eliberarea dintr-o temniţă nu înseamnă dobândirea libertăţii absolute. A şti ceva într-un domeniu, de multe ori nu înseamnă mare lucru în alt domeniu. Pentru a progresa nu putem decât să punem întrebări. Iar pentru a întreba trebuie să recunoşti că nu ştii. Odată ce ai conştientizat ignoranţa în care ai zăcut până atunci, din moment ce ştii că nu ştii nimic, aşa cum ar spune Socrate, poţi afla mai multe.

Ateismul a fost doar cheia care m-a făcut să realizez că sunt captiv în întuneric. Dar numai eu pot decide dacă vreau să merg mai departe, dacă vreau să îi eliberez şi pe alţii. Curiozitatea, capacitatea de a depune efort, dorinţa de a împărtăşi cu alţii, sunt ale mele. 

Ateismul nu mi-a oferit nimic în plus, dar mi-a redat demnitatea. Nu mai îngenunchez în faţa unor simboluri, nu cerşesc iertare pentru păcate pe care nu le-am săvârşit eu, nu mai sunt recunoscător din frică. Pentru ceea ce am şi felul în care sunt îi mulţumesc mamei mele, pentru ceea ce primesc mulţumesc celor ce îmi oferă, pentru greşelile mele îmi cer iertare celor cărora le gresesc, iar meritele pentru realizările mele îmi revin. Ştiu, acum, că nu există un răspuns universal pentru toate problemele, dat de o autoritate supremă şi incontestabilă, de fiecare dată trebuie luate în calcul circumstanţele.

Ateismul nu mi-a dat ochi, dar mi i-a deschis.

8 comentarii

  1. Adi said,

    Multumesc pt amabilitatea unui raspuns atat de detaliat, artistic… si dedicat.
    E printre cele mai interesante cadouri pe care le-am primit cu ocazia aniversarii mele :)))
    Nu stiu, daca ai mai mult de 20 de ani, cum se justifica tampa iluzie a `libertatii`.
    Iti recomand, in acest context: http://adrianarvunescu.wordpress.com/2011/04/02/de-ce-suntem-imbecili/
    Asa cum abuzez eu, in scrierile mele geniale, de a considera ateismul vinovat de toate relele din lume, exact la fel faceti si voi cu religia. Folosind terminologia articolului tau, religia (cea crestina cel putin) este la fel de captiva a unui mod milenar de gandire, descris in articolul recomandat ca `imbecilitate`.
    Asadar, a sari din lac in put nu e prea mare realizare…
    Nu comentez penibilul etichetarilor… de mai bine de 1 an mai postez doar pe 2-3 bloguri.
    Chiar as dori sa ma ofer ca contraexemplu la toate neintelegerile tale: eu ma consider printre cei mai religiosi oameni din lume, desi nu cred in absolut nicio dogma si nici nu ma inchin si nici nu practic vreun ritual, ingenuncheat sau ce zici tu. Chiar ma amuz cumplit de dogmele ateiste cele mai cunoscute: evolutionismul, materialismul reductionist, naturalismul si hedonismul. Demnitatea…
    `A fi bun prin natura mea` nu inseamna nimic, deoarece `natura` este neutra dpdv moral, amorala.
    Desigur, daca cand erai indoctrinat te asteptai ca doctrina sa te ajute sa castigi la lotto… asta e un argument vizavi de mentalitatea anterior invocata.
    Ma indoiesc ca ateismul nu poate pretinde să iti traiesti viata (adica sa faci toate lucrurile) în numele ateismului. De fapt, aceste articole tocmai apologia acestei idei par. Ateistii par mai fideli ateismului decat credinciosii religiei.
    Nu stiu cat de mult crezi ca gusturile tale muzicale nu spun nimic despre valoarea mea ca om… de vreme ce majoritatea ateistilor, in special aia cu plete, exprima cu foarte mare mandrie prejudecatile lor vizavi de manelisti.
    E interesant ca sintagma `cheia care m-a făcut să realizez că sunt captiv în întuneric` poate fi in egala masura fi folosita de ateisti si de credinciosi. Cum poti sti care are dreptate?
    In realitate, nu ateismul ci anumite calitati umane alese ti-au deschis ochii (relativ la oameni credinciosi sau ateisti care nu le au si orbecaie toata viata in intuneric), ateismul doar ti-a instalat ochelarii de cal. Iti recomand sa meditezi la faptul ca o sa mori.

  2. zergu said,

    E bine, suntem încă la stadiul 1 de troleală.

    Toată lumea moare, diferenţa e că un ateu logic si raţional nu are motive să se teamă de moarte.

    Te rog să întreprinzi nişte acţiuni în numele comunităţii de non-colectionari de timbre. Nu cred că nu se poate.

  3. Adi said,

    S-a simtit imbecilul invocat…

  4. zergu said,

    Stadiul avansat. Deja trece la injurii. Exact ca o jucărie cu arc, exact cum am descris în trecut, exact până la detaliu:

    „Apoi începe să jignească din ce în ce mai evident, să se autoclameze genial, ceilalți fiind proști și iraționali, iar în final face o imersiune către adevărata lui esență și aruncă niște înjurături de birt jegos.”

    Pentru cine nu știe despre ce vorbesc:
    http://zergu-si-credinta.blogspot.com/2010/05/cum-arata-un-troll.html

    Cred că e cazul să scriu un articol despre cum se poate scăpa de paraziți precum halterofilul cu sexualitate reprimată dar care, deși s-a dus în Olanda, nu își poate găsi perechea. Poate problema e de altă natură, de exemplu, un caracter execrabil?

  5. Adi said,

    q.e.d. Cat de cretin sa fii sa te citezi singur🙂

  6. Adi said,

    Numai clasa si valoarea (mea) imi impun sa ofer un raspuns… chiar si cuiva care evident nu il merita (imi asum vanitatea de a arunca perle porcilor). Din fericire, intelepciunea nu se risipeste prin raspandire, asadar:
    Faptul ca primul gand pe care l-ai avut, cand am mentionat de moarte, a fost legat de frica… indica ca, in ciuda varstei avansate, nu dispui si de o maturitate intelectuala adecvata.
    Tocmai faptul ca toata lumea moare sugereaza ca moartea merita luata in seama. Este, oricat de bizar ar suna, cel mai important eveniment din viata oricarui om. Avem in fata 2 tipologii ideologice: una ateista, care alege in mod expres sa ignore moartea (dupa cum zergu a ilustrat, ca cel mai profund gand al sau despre moarte este ca `toata lumea moare`) si una religioasa, care considera moartea un subiect demn de investigatie.

  7. zergu said,

    Eu zic să investighezi îndeaproape moartea, sinucide-te!

  8. Mahātmā A di said,

    O investighez indeaproape pe ma-ta…in gura, cu pula.

Lasă un răspuns

